zaterdag 21 juni 2008

Schaapscheerdersfeest






Wat een heerlijke dag was het gisteren. Een zonnetje, lekker warm. We zijn (net als vorig jaar) naar het schaapscheerdersfeest in Nisse geweest. Het was weer even leuk. We keken onze ogen uit. Oude ambachten en gebruiken werden gedemonstreerd (stoelen vlechten, graan dorsen, wassen zoals dat vroeger ging, met de mensen allemaal in de zeeuwse klederdracht. Ook was er een wedstrijd ringrijden, een typisch Zeeuwse sport. Verder eenboel oude tractoren, aaibare dieren, kramen met lokale producten en handwerk en kinderspelen. Liam heeft een kaars gemaakt en een broodje gebakken. Dan heeft ie daarmee in elk geval alvast kunnen oefenen voor het broodjes bakken tijdens het Sint Jansfeest! 's avonds heb ik opgepast op de twee kindjes van mijn beste vriendin. Ik zie ze niet zo vaak omdat ze in Belgie wonen, maar ze waren nu in het huis van haar moeder. Het was zo leuk ze weer te zien, en wat groeien kinderen hard als je ze minder ziet zeg!'s avonds rolde ik moe maar voldaan mijn bed in...

Geen opmerkingen: