woensdag 30 mei 2007

Maaksels





Pas sinds ik mama ben heb ik het geduld om lekker te knutselen en freubelen en vind het ook hoe langer hoe leuker worden. Afgelopen week heb ik het haken herontdekt. Lang, lang geleden heb ik dat eens op school geleerd, volgens mij was ik een jaar of 10, maar daarna heb ik er nooit meer iets mee gedaan. Tot nu dus. In een winkeltje hier in de stad zag ik een oude Margriet liggen, echt uit de seventies, met allerlei haakpatronen en de beschrijving hoe het aan te pakken. En ja...voor 0,10 cent kun je je geen buil vallen dacht ik zo. Dus ik heb hem meegenomen en ben aan het haken geslagen. Alleen nog simpel, rechttoe rechtaan maar ik vind het leuk!
De eerste 2 projectjes waren kleine tasjes voor 2 meisjes uit het peuterklasje van Liam. Met een klein presentje erin denk ik dat het een leuk cadeautje maakt, maar oordeel zelf maar.
Erboven nog een foto van een deel van onze seizoenstafel thuis. Heerlijk om die bij te houden en er steeds iets nieuws voor te verzinnen. Nu is hij nog in pinkstersfeer, maar deze week zal de lente/zomertijd zijn intrede gaan doen....ik denk picknickende kindjes.....
Ik ga weer even iets anders doen. De volgende keer wat meer over ons en ons leventje.

4 opmerkingen:

Heidi zei

Welkom in de blog-wereld!
Bloggen vond ik niets voor mij, maar nu bezoek ik ondertussen elke dag trouw een aantal vaste blogs....
Jouw tasjes zijn echt schattig! Dat delfts kussend boertje en boerinnetje, vond je dat in de boerehal in Amsterdam? Dat is namelijk het enige plekje waar ik dat stofje ooit vond (en ik heb er nog steeds spijt van dat ik het niet heb gekocht!).
Enne....zet mijn blogje gerust bij dat van jouw, hoor......Mag ik hetzelfde doen met jouw blogje?

Myrthestiek zei

Wat een ontzettend leuke tasjes, daar zijn ze vast blij mee :)

atelierlemlem zei

Wat leuk dat je bent gaan bloggen! Via mama heidi heb ik je blog gevonden en het ziet er leuk uit hoor! Ikzelf ben nog maar een maandje of zo aan het bloggen, maar nodig je uit om ook eens te komen kijken.. De tasje zien er super uit, echt leuk voor peuters! Momenteel ben ik lappenpopjes aan het naaien voor onze peuter, maar ons meiseje van 13 wil er ook graag één hebben, ...
Veel plezier met bloggen en de groetjes vanuit Villa Stip van
Mama Lieveheersbeest.

atelierlemlem zei

Wat leuk dat je bent gaan bloggen! Via mama heidi heb ik je blog gevonden en het ziet er leuk uit hoor! Ikzelf ben nog maar een maandje of zo aan het bloggen, maar nodig je uit om ook eens te komen kijken.. De tasje zien er super uit, echt leuk voor peuters! Momenteel ben ik lappenpopjes aan het naaien voor onze peuter, maar ons meiseje van 13 wil er ook graag één hebben, ...
Veel plezier met bloggen en de groetjes vanuit Villa Stip van
Mama Lieveheersbeest.