vrijdag 8 juni 2007

Hoekjes.....


Een van de leukste onderwerpen die ik op blogs regelmatig tegenkom is toch wel "hoekjes van mijn huis". Heerlijk om te zien hoe mensen thuis leven, wat voor hen een belangrijke plaats inneemt, waar ze zich goed voelen. Bijna net zo lekker als op een winteravond als de gordijnen nog niet dicht zijn en de lichten branden een wandeling te gaan maken en heerlijk overal binnenspieken :-))
Een van de hoekjes van ons huis is de schoorsteenmantel waarop onze huiskabouter zit. Ik heb hem gemaakt op een cursus en ben er nog steeds erg blij mee, hij hoort er ook echt bij! Denk niet dat hij snel zal verhuizen.

Ook is de seizoenstafel veranderd, niet meer in pinkstersfeer maar in een vrolijke lentetafel met (inderdaad) picknickende kindjes en een koe en schaapjes in de wei. Helemaal dol ben ik op de prenten in het boek van Ot en Sien. Het is een boek vol kinderliedjes en prenten, en er zit ook een cd bij met de liedjes, echt leuk. Voor een habbekrats bij het Kruidvat gekocht. De tekeningen laten mij helemaal wegdromen in een wereldwaarin alles mooi, rustig en goed is.



Corners,
One of my favorite topics on blogs is "corners of my home". I just love to see how people live, where they feel good, what's important to them. One of the corners of my home is the corner where our "house gnome" sits. I made it at a course and still love it, so I don's think he'll move anytime soon.

I also changed our nature table. It is now a real "spring table" with children at a picknick, a cow and sheep grazing.....I just love the book with the "Ot and Sien" drawings. They somehow take me to a place of piece and quiet, where life's nothing but good.

4 opmerkingen:

atelierlemlem zei

Hoi, Inderdaad ik vind het ook zo leuk om andermans huisjes te bekijken op een avondwandeling of fietstochtje... Zo kom ik altijd langs iemand wiens huis helemaal vol zit met bloemen, poppen, glimmende beeldjes, enz. Het is een overvol museum. Ik heb altijd de neiging om gewoon even te blijven staan kijken, haah!
Eigenlijk heb ik zelf niet zo veel bijzonders in huis, het is met z'n zessen toch wat praktisch allemaal. Maar het is wel gezellig. Misschien zal ik ook eens een 'hoekje' laten zien?

Groetjes Mama lieveheersbeestje.

Anoniem zei

Wat een mooie hoekjes! Liefs Daan

Anoniem zei

Hé wat ben ik blij te lezen dat er nog zo'n mensen bestaan die speciaal in de winter een wandelingetje maken langs de huizen om dan net even te kunnen binnenkijken !! Het enige wat ik niet leuk vind is dat er hier in deregio erg veel rolluiken zijn ,BBwwwaaa. Heerlijk toch om het licht te zien branden in de huizen, geeft me altijd zo'n warm huiselijk gevoel. maar hoor we hier eens babbelen over de winter, de zomer komt eraan, jiepppiee. Je seizoentafel ziet er trouwens erg leuk uit !!

Ik ga ook nog eens op zoek naar een leuk hoekje in ons huisje om te posten, het is al even geleden dat ik dat nog gedaan heb.

Heidi zei

He, leuk boekje van Ot en Sien. Slingert hier ook ergens in huis rond.
Ik vind de seizoenstafel echt leuk. Hier is alles nog in pinkstersfeer....