dinsdag 5 juni 2007

Passie


Een van mijn grote passies is theater. Niet alleen om naar te kijken. Zelf speel ik ook heel graag. Momenteel volg ik een tweejarige cursus bij het Zeeuws Centrum voor Amateurtheater, 'de Ambitie'. Iedere maandag van 8 tot 11 houden we ons met een groep mensen bezig met allerlei aspecten van theater; improvisatie, elementair toneel, fysiek toneel, tekst ezovoorts. Op dit moment zijn we bezig met onze eindproductie. Het is echt zo leuk om te doen! Op 21 ,22 en 24 juni spelen we de productie in theater Vestzak 99 in Vlissingen en ik heb er nu al zin in! Ook op school speel ik regelmatig mee met het oudertoneel. Zo hebben we laatst het sprookje "Het vliegende Schip" van Alexander Afanasjev op de planken gebracht. ik speelde de Veelvraat (ja, daarvoor moest ik wat complexen uit de weg ruimen, dat wel...) Op donderdag voor de kinderen en in het weekend ook nog voor ouders en belangstellenden. Het was volle bak (veelal omdat de kinderen thuis zo enthousiast waren en het nog eens wilden zien geloof ik). Genieten dus. En weer een van de redenen waarom ik zo van deze school houd.....de verbondenheid en de wil om samen een gemeenschap te vormen en ergens voor te gaan.

Geen opmerkingen: